23 juli klaar voor vertrek! - Reisverslag uit Goor, Nederland van lyanne Paskamp - WaarBenJij.nu 23 juli klaar voor vertrek! - Reisverslag uit Goor, Nederland van lyanne Paskamp - WaarBenJij.nu

23 juli klaar voor vertrek!

Blijf op de hoogte en volg lyanne

23 Juli 2015 | Nederland, Goor

Klaar voor vertrek. Rugzakken gepakt, alles wat we nodig hebben zit in ongeveer 10 kg, een goed gewicht om mee te nemen. We vertrekken vanuit Goor richting Zutphen, overstappen naar Roosendaal en vandaaruit in een bomvolle trein naar Brussel. Bij dit schrijven zitten we in de portaalvak van de trein. Debby zit op de grond en ik zit op een klein klapstoeltje met de rugzak tussen mijn benen. Een uitzicht op een deur van het toilet, een mevrouw die zo van een wereldreis terug zou kunnen zijn gekomen of nog op doorreis is en een jonge man met ook een rugzak, die hangt tegen de prullenbak. Zo zitten we nog zeker een uur in deze trein. Na een tussenstop in Antwerpen, hebben we gelukkig plekken kunnen krijgen in de coupe. In Antwerpen gaat de trein een stuk onder de grond door. Even zitten we in het donker te wachten tot de trein verder rijdt. Gelukkig duurt dit maar even!! Om 10 voor 2 komen we aan in Brussel. Het is goed dat we een gesprek meekrijgen van een medereiziger en de conducteur, dat er verschillende stations zijn in Brussel. We moeten nog een klein half uurtje verder. Hoe groot kan Brussel zijn? We zien weer niets, hier ook een stuk treinen onder Brussel door. 14:00uur zitten we in de Thalys trein richting Paris-Nord.
Mooie rode fluwelen stoelen. De omgeving wordt al anders. Het vakantiegevoel komt wat binnen. De uitgestrekte velden worden wat heuvelachtig. Ik heb ons metrokaartje voor Parijs gekocht in coupe 4 aan boord van deze THalys. Het is gemakkelijker, dan op een druk metrostation, onder Parijs, in ons beste frans, een kaartje moeten kopen. We moeten een stuk Parijs afleggen met de metro, altijd een spannend moment. We gaan het meemaken...