30 juli - Reisverslag uit Pobeña, Spanje van lyanne Paskamp - WaarBenJij.nu 30 juli - Reisverslag uit Pobeña, Spanje van lyanne Paskamp - WaarBenJij.nu

30 juli

Blijf op de hoogte en volg lyanne

30 Juli 2015 | Spanje, Pobeña

Vanmorgen zijn we om half 7 met regen vertrokken. Half 6 waren we al wakker. Er zijn er verschillende die al zo vroeg op pad gaan. Eerst maar een kop koffie gezet met een broodje erbij. Dit brood hadden we gisteren gekocht. Het was goed om wat luidruchtige pelgrims voor ons uit te laten gaan. Gisteren stonden deze als eerste bij de herberg, wachten totdat de deur open ging om 3 uur. Dit brengt druk met zich mee en we komen er al gauw achter dat dit niet ons ding is op de camino. Het wordt een run, wie het eerst komt krijgt een plek. Wie te laat is heeft geen plek om te slapen of moet elders een plek gaan zoeken. Is dit er niet dan maar op de grond als het mogelijk is of buiten ergens onder een afdak.
Vandaag was het de dag dat we Bilbao overleven. Ons werd van te voren verteld dat Bilbao een mooie maar een grote stad is, wat veel drukte met zich meebrengt. We kunnen wat tijd winnen om Bilbao met de metro uit te gaan. Het laatste stuk moet nml alleen industrie zijn, wat niet mooi is om te lopen. Uitleg hoe we dit kunnen doen hebben we op papier gekregen. Ons zelf overwonnen door met de metro onder Bilbao te nemen. Een grote stad, erg mooi. We zitten weer terug op de kustweg. Site seeing Bilbao , de kathedraal de Santiago en het guggenheim museum. Vanmorgen regende iets toen we vertrokken vanmorgen om half 7. Vanmiddag aan de zee kwam de zon er door. Vanmiddag om ongeveer 5 uur zijn we gestopt. 22 km voor vandaag was genoeg. De benen doen het goed, wat vermoeid maar met hopelijk met wat nachtrust vannacht gaat dit weer goed komen. Morgen lopen we langs de kust verder. De was is weer gedaan en de douche was goed. We gaan even een broodje eten in de herberg na een wijntje gedronken te hebben met een paar pelgrims uit Roemenië, Frankrijk en Duitsland. Alles onder controle dus. Zien wat morgen weer brengt.

• 31 Juli 2015 - 06:43

Márcia E Wilma:

Ola!!!We know you in Tardajos in 2009 and met in Leon! On the Camino de Santiago de Compostela! Happy to meet you !!

• 31 Juli 2015 - 18:27

Lyanne Paskamp:

Ola Marcia & Wilma, nice to have a message from you. Are you Theo mot her hand daughter from brasil. We now on the camin del norte it is very beautiful.greetings vorm is.