01 augustus - Reisverslag uit Santoña, Spanje van lyanne Paskamp - WaarBenJij.nu 01 augustus - Reisverslag uit Santoña, Spanje van lyanne Paskamp - WaarBenJij.nu

01 augustus

Blijf op de hoogte en volg lyanne

01 Augustus 2015 | Spanje, Santoña

De rust hebben we wat terug gevonden. De laatste 2 dagen voelden we ons alle twee "opgejaagd". Misschien is het ook wel de eerste week dat we aan alles moeten wennen. Het is toch nieuw. Spannend voor wat en wie we tegenkomen, het ritme van aller dag opnieuw inrichten, de boel, de boel te laten en gewoon te lopen. Het dringt nu pas wat door. Als we de dagen proberen terug te halen, merken we dat dit moeizaam gaat. Het is dus goed om zoiets als dit, een dagboek, bij te houden. We kunnen het straks in huis nog goed nalezen en op terug kijken, misschien wel opnieuw beleven. Nu is het ban dag tot dag en zien wat de dag ons brengt. Dit brengt rust met zich mee.
2 dagen Bilbao waren erg druk, veel pelgrims en gisteren bijna de hele dag in de regen gelopen. Een beetje ontbering heeft ook wel iets! Vandaag schijnt gelukkig de hele dag de zon weer. De kustweg hebben we even gelaten voor wat het is. Omdat het mooi weer is, hebben we gekozen voor een alternatieve route door de bergen, meer landinwaarts. Veel pelgrims kiezen langs de grote weg, een kortere route, wat maakt dat het erg rustig is in de bergen. Een wereld van verschil met de drukte van Bilbao. Geluiden komen hier, op dit stuk van bellen die koeien en geiten, en enkels paarden om de nek hebben hangen. En het gezang van vogels op de achtergrond. Voor ons veel tijd om te (over)denken. Wat voor vandaag even goed was. Mooie route door eucalyptusbossen, mooie uitzichten, oude dorpjes en vriendelijke mensen. Vandaag zijn we de grens tussen Baskenland en Cantabrie gepasseerd. Gisteren kreeg deb last van haar heup. Na wat schietgebedjes en een paracetamol is dit ook weer goed gekomen. (Kleinigheidjes hou je toch)
Als afsluiting van de dag zijn we met een veerbootje over moeten steken. Ook dit is Camino.
Vannacht slapen we in een tent bij een jeugdherberg. Erg goed geregeld. Tenten staan standaard achter in de tuin van de jeugdherberg, speciaal voor pelgrims. De jeugd slaapt binnen. Het is nu hoogseizoen in Spanje en Italie, dat betekent dat de jeugd zeker 2 maanden geen school hebben. Wel worden de jeugdherbergen druk bezocht.
Morgen zijn de weervooruitzichten erg heet, het wordt dus vroeg op pad voor ons. Douche en was is gedaan, een welverdiend biertje gaan we nu halen op een terras in de zon. Weer een dag voorbij, zien wat morgen weer gaat brengen. We will follow the yellow Arrow...

• 03 Augustus 2015 - 12:02

Ellen Smidt:

Lieve Debby en Lyanne,
    Petje af voor jullie wandeltocht tot nu toe.
    Van mooi weer tot slecht weer, van sombere uitzichten naar prachtige uitzichten.
    Jullie maken van alles mee en dan alle verschillende mensen, fantastisch hoor.
    Maar ook een ontbering voor jezelf, hoe vaak zijn jullie jezelf al niet tegen gekomen!?
    Ik heb verschrikkelijk veel bewondering voor jullie, en dat op jullie 49 !!!!!!!!!!!!
    Blijf jullie nog wel volgen hoor.
    Dikke kus en groeten.