08 augustus - Reisverslag uit Mieres, Spanje van lyanne Paskamp - WaarBenJij.nu 08 augustus - Reisverslag uit Mieres, Spanje van lyanne Paskamp - WaarBenJij.nu

08 augustus

Blijf op de hoogte en volg lyanne

08 Augustus 2015 | Spanje, Mieres

We hebben net het eten op in de herberg in de middel of nowhere. We zitten goed in de bergen. Vanochtend tegen 7 uur vertrokken. De zon kwam op en er hing een mist tussen de Bergen. Een schitterend gezicht. De route was redelijk zwaar.. wat klim werk, maar na 2 weken nu gewandeld te hebben zijn de benen toch redelijk ingesteld op het klim werk. De natuur is hier weer compleet anders dan aan de kust. Bos paden, klimpaden, afdalingen en afgronden. Dus uitkijken geblazen voor boomwortels en losliggende stenen. Het idee dat hier al ik weet niet hoelang en hoeveel mensen overheen gelopen hebben is toch wel een bijzonder gevoel. Vanavond slapen we in een echte pelgrimherberg. Samen eten hoort daarbij! 10 uur het licht uit en morgen vroeg een ontbijtje. Het is een gedeelte wat wel hoort bij de pelgrimage en het is goed om hier ook in mee te gaan. Wat betreft het lopen gaat dus redelijk goed. De nachten willen we liever overslaan, maar in het donker is het erg moeilijk de pijlen te vinden. Morgen wordt een zware dag wat betreft het klimmen, we gaan het meemaken. Veel pelgrims die we hebben leren kennen zover hebben we achtergelaten. Door de treinreis naar Oviedo. Dan denk ik aan Luc uit België, Patricia uit Roemenië, Mathilde uit Frankrijk, Joke uit Nederland en zo nog wat. Gelukkig hebben we de foto's nog en kunnen we ze nog eens terughalen. Het licht gaat zo uit, morgen weer een dag.