15 augustus van Lugo naar Merlan - Reisverslag uit Merlán, Spanje van lyanne Paskamp - WaarBenJij.nu 15 augustus van Lugo naar Merlan - Reisverslag uit Merlán, Spanje van lyanne Paskamp - WaarBenJij.nu

15 augustus van Lugo naar Merlan

Door: thuisfront

Blijf op de hoogte en volg lyanne

15 Augustus 2015 | Spanje, Merlán

Zo, moe maar voldaan.
We zijn inmiddels in het plaatsje Merlan aanbeland. We hadden niet echt een plan voor vandaag en hebben ook grote stukken met ieder onze eigen muziek op een koptelefoontje gelopen. Allebei even onafhankelijk van elkaar in ons eigen wereldje. Het was wat bewolkt en af en toe een beetje zon. Perfect wandelweer dus. ’s Nachts koelt het al behoorlijk af daarom hebben we in Lugo een paar dichte gympen aangeschaft. De sandalen zijn ’s avonds echt te koud.
Onderweg was weer van alles te zien en te beleven. Omdat we allebei even gefocust op de muziek het prachtige landschap liepen te bewonderen komt ook langzaam het besef dat de trip er bijna opzit. We hoeven eigenlijk nog maar een goede 70 a 80 kilometer om Santiago te bereiken. Erg dubbel, aan de ene kant de gedachte aan thuis en al wat ons lief is en aan de andere kant ook weer de dagelijkse sleur. We genieten nog even van de prachtige vergezichten, gebouwen, de bergen en we plukken wat bramen onderweg.
Nadenkend over de afgelopen dagen is het ook wel prettig om even niet samen op te trekken met enkelen die we eerder achter ons hebben gelaten op de Camino. Omdat ons Spaans beperkt is werd alles voor ons “geregeld” qua slaapplek en dergelijke. We zijn inmiddels twee dagen verder en komen tot de ontdekking dat we het net zo prettig vinden om dat zelf te regelen.
De herberg die we hadden uitgezocht/gepland als overnachtingsplek blijkt al vol te zitten. Dat betekend dat we toch nog een kilometer of zes verder moeten lopen. In totaal komen we toch weer op een dikke dertig kilometer vandaag. Het laatste stuk naar Santiago de Compostella verdelen we over de vijf dagen die we daar nog voor hebben.
Morgen lopen we in de richting van Melide (zo’n kilometer of 15). Daar verlaten we de Camino Primitivo en lopen verder over de Camino Frances die we ook in 2009 hebben gelopen.
Zo nu eerst even douchen, wat eten en dan zorgen dat we om 22.00 uur weer in de herberg zitten, anders gaat de deur op slot.