07 augustus Oviedo- ? - Reisverslag uit Oviedo, Spanje van lyanne Paskamp - WaarBenJij.nu 07 augustus Oviedo- ? - Reisverslag uit Oviedo, Spanje van lyanne Paskamp - WaarBenJij.nu

07 augustus Oviedo- ?

Door: thuisfront

Blijf op de hoogte en volg lyanne

07 Augustus 2015 | Spanje, Oviedo

Vanmorgen vertrokken vanuit onze herberg richting de Camino Primitivo. Deze route lijkt ons een stuk rustiger en minder toeristisch. We merken dat we daardoor zelf ook meer "rust" vinden en hebben nu echt het idee pelgrims te zijn in plaats van wandelaars.
Oviedo is een prachtige stad met veel kerken. ons reisdoel van vandaag is Grado. Ook deze route is prachtig. Onderweg krijgen we van een bakker, die met brood aan het venten was spontaan een donut aangeboden. We proberen ons te orienteren vanuit een routeboekje dat we gisteravond hebben gekocht. één probleem. de beschrijving is in het Spaans. gelukkig zijn we ook goed in "plaatjes kijken" en hebben we de 1e routepijlen al snel gevonden.
wordt vervolgd...

• 07 Augustus 2015 - 20:10

Annelies:

hoi Debby en Lyanne,

Vanmiddag Erik gesproken en de naam van dit blog gekregen. Net alle verhalen gelezen. Pffffff knap hoor elke dag zoveel wandelen. Jullie zijn natuurlijk wel wat gewend, maar toch. Respect!!!
    Fijn dat jullie (meestal) genieten. Ik hoop dat deze route jullie het goede gevoel geven. Zo toeristisch als de vorige is nu niet zo handig. Hoop ook dat jullie fijne, goede gesprekken hebben met elkaar en met jezelf.
    En de wijntjes en biertjes 's avonds om het hoofd weer even los en leeg te maken.
    Ik volg jullie met bewondering! Dikke knuffel van mij.

• 08 Augustus 2015 - 00:21

Ilone:

Zo! Even bijgelezen na onze vakantie, wat ontzettend gaaf om jullie hier te volgen! Al heel wat kilometers in de benen inmiddels... stoere deernes. Geniet van de vrijheid en de weken die nog aan jullie voeten liggen en grtz van ons!

• 08 Augustus 2015 - 22:14

Debby:

Schrijf even een klein stukje op reacties, het is ontzettend mooi hier, we slapen nu in een hele oude herberg, net pelgrimsdiner gehad met 20 man, linzensoep, erg lekker ;) er is veel plezier in de herbergen onder de pelgrims, maar merk dat taal toch vaak een barrière is, gelukkig heb ik lyan erbij, samen staan we sterk!! Overdag veel mooie natuur, tijd om na te denken, overdenken en bedenken, maar ook zeker te danken. Bevoorrecht voel je als je er zo bij nadenkt dat we hier zo samen lopen, geeweldig hier.zat vandaag aan een leuk verhaal te denken, in begin van camino vindt ik een gouden ring in de vorm van een veer met een steentje erop, bij een kerk, nam deze mee aan mijn riots van de rugAk, en vrouw uit Spanje waar we afscheid van moesten nemen zag deze, ik vroeg of ze hem mooi vondt, ondertussen vondt ik 2 euro op de grond, ozoj bond de ring geweldig, ik niet, ei tegen haar je kunt hem kopen voor 2 euro, ze moest lachen, ze zegt kun je wen kop koffie kopen, ze was er erg blij mee..ik ook om haat zo blij Ye maken hiermee, dit verhaal heeft nog een leuke vervolg, wordt vervolgd...vandaag veel nagedacht over de steen , vindt moeilijk waar kom zoveel mooie plekken tegen, denk steeds mooiere nog te vinden, zal toch deze week moeten gebeuren, ik moet nu stoppen, het licht gaat uit, allemaal welterusten doegdoeg