29 juli - Reisverslag uit Lezama, Spanje van lyanne Paskamp - WaarBenJij.nu 29 juli - Reisverslag uit Lezama, Spanje van lyanne Paskamp - WaarBenJij.nu

29 juli

Blijf op de hoogte en volg lyanne

29 Juli 2015 | Spanje, Lezama

Vanmorgen zijn we erg vroeg vertrokken. Het was half 6 opstaan. Omdat we een dompelaartje bij ons hebben, kunnen we zelf koffie zetten. We proberen nooit zonder eerst koffie te drinken op pad te gaan. Het was vandaag 6 uur toen we op pad gingen. Alles voelt vandaag zwaar. De benen, de rugzak en het weer. Onderweg regent het iets. Het is een miezerige dag. Niet daarom, wel weer een mooie omgeving. Onderweg besluiten wij om in lazemo te stoppen. Omdat de herberg om 3 uur pas open is, moeten we wachten. De eerste 20 hebben een bed. De rest heeft een matras. Maar kijken hoe we de nacht door komen!! De zaal ligt vol. Omdat er meer pelgrims zijn dan bedden, geven Deb en ik aan om 1 bed te delen met elkaar. Het mag geen probleem zijn een bed te delen. Eerlijkheid en vriendelijkheid duurt het langst, ook hier. De vrijwilliger heeft nog een matras over, die hij ons aanbiedt. Ik ben er erg blij mee, omdat een matras in het midden van de zaal gelegd kan worden. Ik heb meer ruimte dan menigeen in deze zaal. Mijn nacht verloopt dus goed. Ik heb heerlijk geslapen. Debby ook. Morgen lopen we verder naar Bilbao. De kroeg in dit gehucht heeft wifi. Ik probeer hier dankbaar gebruik van te maken. Alles moet in aller haast op de site worden gezet. In aller haast iets moeten doen, werkt niet. Groetjes en tot de volgende wifi, schrijf ik op deze datum als wij in Lezarna zijn.
s'Middags is het iets gaan regenen en dit heeft zich zo voortgezet.
Op de foto staan 2 spaanse broers. Zij hebben van een inwoner uit deze plaats een fles wijn gekregen. Ze nodigen ons uit om een glas met hun te drinken. Dit slaan wij niet over, eerst even een broodje binnen gegeten en tot 10 uur buiten gezeten. De vrijwillliger van deze herberg neemt zijn taak erg serieus en verwacht ons ook om 10 uur binnen te zijn. Het is binnen erg warm, op de vraag of de deur iets open kan blijven, wordt nee gezegd. Hij draait zelfs de deur op slot! s'morgens wordt er nog wel hartelijk om gelachen, maar je moet er niet aan denken dat er iets gebeurd in de nacht, we konden geen kant uit.

• 29 Juli 2015 - 18:48

Erik:

Stiekum toch met de sleurhut op vakantie

• 30 Juli 2015 - 16:20

Sjaak Mostert:

Je berichtje weer gelezen. Wat een afstand, die jullie afleggen. Petje af daarvoor van mij. Hoop dat het weer wat beter wordt voor jullie, dat loopt toch wat beter dan dat natte gedoe. De foto' s daar kijk ik ook met belangstelling naar. Als ik zo kijk heb je slaapplaatsen en vervoer zat onderweg. (Geintje natuurlijk). Voor de volgende dagen veel wandelplezier en gein onderweg. Hoe is het met je blessure Lyanne, niet teveel last ervan?. De groetjes maar weer en tot de volgende keer zullen we maar zeggen. Sjaak Mostert.