25 juli tweede wandeldag - Reisverslag uit Zarautz, Spanje van lyanne Paskamp - WaarBenJij.nu 25 juli tweede wandeldag - Reisverslag uit Zarautz, Spanje van lyanne Paskamp - WaarBenJij.nu

25 juli tweede wandeldag

Blijf op de hoogte en volg lyanne

25 Juli 2015 | Spanje, Zarautz

Om half 7 zijn we vandaag gewekt. Marie-carmen, de vrijwilligster van de herberg, doet het grote licht aan en iedereen moet wakker worden. Het is een mooie herberg en we hebben goed geslapen. Om 08:00 uur moet iedereen er uit zijn, er moet plaats gemaakt worden voor de schoonmaakploeg en dan kunnen de volgende pelgrims er weer in. Om de route te vervolgen, moeten we eerst met een veerbootje oversteken. Het duurt niet echt lang maar het is wel bijzonder.
De route vandaag is erg mooi. Afwisselend, van vergezichten op zee en baaien tot de grote stad San Sebastiaan met veel toeristen op de boulevard en door bossen wat niet echt makkelijk lopen is. Dit mede door de afdalingen op ongelijke en glibberige paden.

Aangekomen in de plaats Zarautz. We slapen in een oude school. Deze school voor kunst is omgebouwd tot herberg en heeft redelijk wat slaapplek. Isabelle is hier de vrijwilligster en het is aan haar af te lezen dat ze dit met passie doet. Er zijn veel jonge lui die dit tijdstip pelgrimeren. Deze herberg zit vlak bij het strand. De avond gaan we struinen langs de boulevard waar een gezellige drukte is. Voor de herberg hebben we nog even zitten kletsen met andere pelgrims. Zo zijn we al met verschillende nationaliteiten in contact geweest. 22:00 moeten we binnen zijn, het licht gaat dan uit. We kunnen er dan ook wel liggen na zo'n dag wandelen. s'Morgens is het weer vroeg op...

• 26 Juli 2015 - 15:00

Sjaak Mostert :

Leuk dat we jullie kunnen volgen. Dus alles gaat goed met jullie? Mijn petje gaat af hoor, ik zou het niet kunnen. In ieder geval veel succes verder. Ik hoop dat jullie je doel halen. Ik blijf jullie volgen op jullie trip. Groeten Sjaak Mostert.

• 28 Juli 2015 - 11:49

Pastoor Marc Oortman:

Dank voor jullie bericht, dan kan ik jullie volgen. Heb een goede tijd, doe voorzichtig en denken jullie aan de kaars voor de parochie bij het einddoel?
    Hartelijke groet!

Tags: Zarautz