09 augustus - Reisverslag uit Campiello, Spanje van lyanne Paskamp - WaarBenJij.nu 09 augustus - Reisverslag uit Campiello, Spanje van lyanne Paskamp - WaarBenJij.nu

09 augustus

Blijf op de hoogte en volg lyanne

09 Augustus 2015 | Spanje, Campiello

Gisteren waren we in een echte pelgrimherberg.
Als ik dit schrijf zitten we in een herberg met andere pelgrims, het is vandaag een hele goede dag geweest. De hele dag heeft de zon geschenen. Het uitzicht was geweldig. Half 5 als wij binnen zijn bij casa marinia. Iedereen komt beetje bij beetje binnen. Iedereen kent elkaar nu wat beter en zo komen ook de gesorekken wat opgang. We delen verhalen en met hand gebaren lukt dit aardig. Er zijn veel Spanjaarden en Italianen. De foto zullen boekdelen spreken denk ik. Magnifiek was het woord wat regelmatig klonk op de route. De bergen waren continu in zicht en komen steeds dichterbij. Morgen is de dag waar ze ons voor waarschuwen. We moeten eten en drinken bij ons dragen voor de hele dag. Er zal niets op de weg te koop of te krijgen zijn. Ik denk dat het een dag wordt die zwaar zal zijn, maar super mooi. Het is 20 km alleen maar bergen. We gaan het meemaken. Het zal de "picos de Europa" zijn. Vandaag zijn we er naartoe gelopen, morgen gaan we er doorheen.

Vanmorgen werden we om 6:30 uur gewekt met het ave Maria. Het geeft een speciale sfeer. De koffiegeur hing door de herberg. Tijd voor ontbijt en een broodje jam. Belangrijk om eerst te eten. Het pelgrimsdiner hebben we net op met zon 30 man aan tafel. Nu nog een kop koffie en dan op voor de nacht. Vandaag weer eens een kerk bezocht om een kaars aan te steken. Op zondag kun je treffen dat er een kerk open is, normaal door de week zijn er sporadisch kerken open. Jammer, ze zien er zo mooi en oud uit, maar weinig open zijn. Weer een dag voorbij. De dagen vliegen om.

• 10 Augustus 2015 - 10:53

Simone JOUFFRE:

Hello Debby and Lyanne, I am happy about your progress CAMINO through your blog, from the house where I went. I have fond memories of our meeting. Buen CAMINO, Ultreïa
    Simone (the little ....)

• 10 Augustus 2015 - 13:42

Caminofrans:

OLa Pelegrinas,
    vreemt dat jullie van jullie route zijn afgeweken. Pelgrims laten zich door niets van de weis brengen. In deze maanden is het overal erg druk. Niet iedereen heeft de mogelijkhijd om buiten de zomer te lopen! Ik loop al vele jaren diverse Caminoos en vindt mezelf een zeer ervaren pelgrim. Mocht je nog wat eige tips zien kijk dan eens op mijn blog.
    Gegroet en Buon Caminho
    Caminofrans