02 augustus - Reisverslag uit Güemes, Spanje van lyanne Paskamp - WaarBenJij.nu 02 augustus - Reisverslag uit Güemes, Spanje van lyanne Paskamp - WaarBenJij.nu

02 augustus

Blijf op de hoogte en volg lyanne

03 Augustus 2015 | Spanje, Güemes

Vannacht hebben redelijk geslapen in de tent. Omdat we wisten dat het vandaag een warme dag zou worden zijn we vroeg begonnen 5 uur de wekker gezet, onbijtje gedaan en voor zonsopgang vertrokken. Het wa s even zoeken om de stad uit te komen maar daarna ging het goed. Een eerste klim door de duinen met hindernissen. Eerst kwam ons weer een geit tegemoet en even later een dode rat die we even verwijderen moesten. De zon kwam intussen op en het uitzicht kan ik hier niet beschrijven, als het goed is heb ik een foto bijgevoegd. We krijgen niet dag zoveel cadeautjes voor ons op de Camino. Wonderbaarlijk mooi! Wat kan je je dan even een vrij en klein mens voelen. Langs de kust ging de route verder. Even later moesten we wat meer naar het binnenland lopen en de temperatuur liep al gauw op boven de 30 graden. Te heet op kilometers te lopen. We besloten om half 3 dan ook te stoppen. We kwamen terecht in een herberg met 64 bedden. Het was bijna een dorp van pelgrims, opgericht door een pater en vrijwilligers. Eenmaal gedoucht en rondgehangen kregen we informatie over de oprichting en gezamelijke maaltijd. Alles erg vredig. Vanmorgen hoorden we het juiste woord ervoor " hippiecommune".
Leuk om een keer meegemaakt te hebben maar ik denk niet dat we dit zo nog eens willen. Het was voor ons niet echt een thuis gevoel. Van meer pelgrims hoorden we dit achteraf. De bedoeling van deze berberg zal vast goed zijn geweest, maar.......het slapen was goed! Het eten trouwens ook. S'avonds nog wat bijgekletst en de dag was weer om. De dagen vliegen zo voorbij, daarom willen we de dagen zo lang mogelijk lopen. Vandaag was er geen Wifi daarom schrijf ik dit verhaal een dag later