04 augustus. - Reisverslag uit Serdió, Spanje van lyanne Paskamp - WaarBenJij.nu 04 augustus. - Reisverslag uit Serdió, Spanje van lyanne Paskamp - WaarBenJij.nu

04 augustus.

Blijf op de hoogte en volg lyanne

04 Augustus 2015 | Spanje, Serdió

Das balen, ik had een heel verslag geschreven over waar we nu zijn. Weg is het, ik kan hem niet terug vinden. Ik zal het kort even overdoen. Het hoort wel een beetje bij de situatie waarmee we nu zitten. We moeten 2 uur wachten om opgehaald te worden. Wij zijn de camino del norte even helemaal poepzat. Het mag even niet leuk zijn, maar liever niet te vaak. We hebben vandaag 33 km gelopen om bij de herberg te komen die wij dachten dat deze beschikbaar was. 45 bedden in een parochie, dat moet kunnen. Aangekomen blijkt deze vol te zijn. Zelfs ons matje konden we hier niet uitleggen. Dit is zon toeristschestad, dat we het idee hebben dat er meer toeristen in zitten dan pelgrims. Het een Poolse jongen, een pelgrim zocht ook nog een plek.Na een telefoontje met de volgende herberg 7 km verder op mmoeten we 2 uur even overbruggen en komen ze ons halen hier uit deze stad. Elk nadeel heeft zijn voor deel, ik kan even dit verhaal schrijven. Maar we twijwijfelen nu toch wel om niet naar de camino frances te gaan. Het is volgens ons meer pelgrmeren dan toerisch
We gaan eerst een nacht erover slaprn en dan zien we wel. Lopen 7 km is niet meer te doen nu en alles zit hier vol. We hebben even een rustig terras opgezocht en een biertje besteld. Nu maar zien wat ons van na het gaat brengen. Het gaat vast goed komen. Pelgrimeren is al net als het leven. Hard werken om je doel te bereiken. Met pieken en dalen. Morgen weer een dag.

• 04 Augustus 2015 - 19:22

Erik:

Jammer dat het zo "toeristisch" is. De vraag is echter is het op de Camino Frances" veel beter jullie zitten helaas nu eenmaal in het "hoogseizoen" Affijn hoop dat het snel veranderd
    groet (ook van de dames)

• 04 Augustus 2015 - 20:08

Debby:

We gaan er ook een nachtje over slapen, we zijn nu wat bij gekomen, konden allebei wel janken..maar goed heeft geen zin!! Gr d en l

• 04 Augustus 2015 - 21:51

Ellen Smidt:

Hallo Dames,
    Ik weet niet of jullie mijn reactie krijgen, want ik zie ze niet terug, dus poging 3.
    Het gaat vandaag misschien iets moeizamer, maar jullie weten het:" na regen komt zonneschijn".
    Dus misschien gaat het morgen beter. Ik zal een schietgebedje voor jullie doen.
    Eerst proberen goed te slapen en dan komt het vast goed.
    Succes en nog veel plezier. Grtj Ellen.

• 04 Augustus 2015 - 23:08

Lyanne Paskamp:

Hey Ellen, zeker krijgen wij jouw reactie, dank je, erg leuk. Vandaag ging het wel goed alleen de slaapplek was even een probleem en dan zakt de moed even in onze schoenen. Het is nu echter goed gekomen en we gaan lekker een nacht slapen in een mooie 2 persoonskamer. Morgen weer vol goede moed op pad. Groetjes vanuit Spanje.

• 06 September 2015 - 22:40

Mariusz:

Hallo Debby Lyanne!!
    Just to say ¨hello¨ :) It was nice meeting you in San Vicente and sharing a part of Carmino to Serdio :)
    I´m happy that you have reached your goal and arrived to Santiago, well done!
    This year Tomek and me have arrived to Tineo. As we planned, we have switched to Camino Primitivo.
    During our last day in Tineo, we have met one Dutch guy so our Camino this year made a circle...meeting a nice Dutch people and the beggining and at the end.. :o) Can´t wait to continue next year...
    BUEN CAMINO!