17 augustus - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van lyanne Paskamp - WaarBenJij.nu 17 augustus - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van lyanne Paskamp - WaarBenJij.nu

17 augustus

Door: debby lyanne

Blijf op de hoogte en volg lyanne

17 Augustus 2015 | Spanje, Arzúa

Ondanks de grote en volle herberg hebben we toch redelijk geslapen. Omdat we weten dat we maar ongeveer 15 km moeten, doen we het vandaag rustig aan. Om kwart voor 8 zijn we weer klaar om te vertrekken. Aan de overkant van de herberg is er een gelegenheid om eerst wat te ontbijten. 9 uur gaan we op pad. Heerlijk om weer te lopen. Het is wat bewolkt, dus perfect weer om te lopen. In de morgen komen we toch nog wat bekenden van eerder tegen. Met de wetenschap dat er zoveel pelgrims zijn op het laatste stuk maakte ons wat huiverig. Het viel echter mee. Het gros van de pelgrims was al vooruit. Dus we hoefden niet "man aan man" te lopen.
Onderweg komen we wat kleine bekende dingen tegen van toen we in 2009 liepen. Zoals een klein kerkje aan de grote weg. In 2009 was er een pastoor binnen. Nu lag er een stempel klaar en kon je dit zelf doen. Natuurlijk hebben we even een foto gemaakt, als 6 jaar later...! Een klein beetje regen zorgde voor perfect wandelweer. In een rustig tempo leggen we de kilometers af vandaag. Tegen 3 uur vanmiddag komen we Arzua binnen. Ons eindpunt en doel van deze wandeldag. De municipal herberg zit al vol. Hier tegenover is nog een andere herberg. We hebben geluk dat er nog 2 bedden vrij zijn. Een heel verschil met gisternacht. Er is hier plaats voor 13 personen. Een schoon en goed pension. Een klein keukentje erbij waar we de overgebleven pasta van 2 andere pelgrims aangeboden krijgen. Onze laatste 2 zakjes nescafe warm gemaakt, de douche en de was gedaan en we zijn weer helemaal fit om straks de stad te verkennnen. Als het mee zit kunnen we de kerkdienst van 7 uur bijwonen. Maar nu eerst even heerlijk genieten van het zonnnetje wat doorkomt, voor de herberg met een glaasje wijn.

Vanavond hebben we zoals gepland weer een pelgrims mis bijgewoond. We hebben onze tweede "pelgrims blessing" gekregen. Er waren nu heel wat meer pelgrims aanwezig dan bij onze vorige pelgrims mis. Daar waren we als enige pelgrims aanwezig.
Na de mis zijn we wat gaan eten en terug gegaan naar de herberg. Mooi druk weer hier.
Morgen weer vol goede moed richting Acra.

• 17 Augustus 2015 - 22:32

Paula Seep:

Hallo Debbby en Lyanne,
    Fijn om deze pelgrimagetocht ook weer op afstand te kunnen volgen.
    Een hele prestatie hoor!
    Succes met de laatste loodjes/kilometers.
    Groetjes, ook voor het thuisfront en tot snel maar weer.